Zware oogleden en hoofdpijn

Zware oogleden: wat zijn het?

Zware oogleden of vermoeide oogleden zijn een veelgehoorde klacht tijdens onze consulten. Naarmate we ouder worden, kan dit verergeren en allerlei vervelende klachten opleveren. Het bovenooglid wordt zwaar door het verlies van elasticiteit van de huid. De huid wordt hierdoor slapper en kan gaan hangen (ook wel hangende oogleden genoemd). Ook kan de aanhechting van de spier die het ooglid heft losraken of slapper worden. In de meeste gevallen is het verouderingsproces dus de boosdoener, soms is het genetisch bepaald dat u hier meer last van heeft. Gelukkig is er aan zware oogleden iets te doen.

Zware oogleden en hoofdpijn

Wanneer uw bovenoogleden ver over uw oog zakken en u dus zware oogleden heeft, geeft dit allerlei klachten. Zware oogleden en hoofdpijn is een van de meest genoemde klachten, naast een vermoeid gevoel. De hoofdpijn kan ontstaan, doordat u meer moeite moet doen om goed te zien en uw ogen goed open te houden. Ook slecht zien of dubbel zien is een regelmatig gehoorde klacht. Vooral in de loop van een dag spelen deze problemen meer op. Het is niet altijd zeker te zeggen waar uw hoofdpijn vandaan komt. Indien de zware oogleden hoofdpijn veroorzaken, zult u een verbetering hiervan merken na behandeling.

Zware oogleden behandelen

U kunt veel hinder hebben van uw zware, vermoeide oogleden. Ook zorgt het misschien voor een vermoeide blik of een ouder uiterlijk dan u wenst. Gelukkig zijn zware oogleden te behandelen met een ooglidcorrectie. Deze ingreep is relatief klein, het resultaat is groot. Onder lokale verdoving verwijdert de arts overtollige huid en eventueel vetweefsel. De snee wordt gehecht en u kunt met instructies weer naar huis.

Ooglidcorrectie bij Huisartskliniek

De ooglidcorrectie is een succesvolle ingreep om zware oogleden, vermoeide oogleden of hangende oogleden te verhelpen. Onze artsen zijn speciaal opgeleid om deze chirurgische ingreep goed uit te kunnen voeren. Het is momenteel een van de meest uitgevoerde ingrepen van Huisartskliniek. Heeft u last van zware oogleden, hoofdpijn of ziet u slecht door de vermoeide oogleden? Maak dan een afspraak voor een gratis consult bij een arts in uw buurt. U krijgt direct advies op maat over uw oogleden.