Kinrimpel: wat is het?

Een kinrimpel is de lijn die u in de huid van uw kin ziet. Deze bevindt zich meestal net onder de lippen. Bij de ene persoon is het amper zichtbaar, bij de ander is het een diepe rimpel. Dit hangt af van de mate van huidveroudering en de spieractiviteit in uw kin. Mensen met een sterke mimiek hebben vaak sneller mimische rimpels, zoals de kinrimpel en de fronsrimpel.

Kinrimpel: oorzaken

De oorzaken van een kinrimpel zijn huidveroudering en het veelvuldig aanspannen van de spier in dit gebied. Huidveroudering is een natuurlijk proces dat rimpelvorming tot gevolg heeft. Uw huid wordt minder elastisch door de verminderde aanmaak van elastine en collageen. Dit zorgt ervoor dat uw huid steeds meer moeite heeft om in zijn oorspronkelijke positie terug te veren. Dit veroorzaakt gezichtsrimpels. De kinrimpel is daar één van. Op welke leeftijd u rimpels krijgt is afhankelijk van veel factoren. Zo hebben uw geslacht, leefgewoonten en erfelijke factoren invloed op de vorming van rimpels.

Kinrimpel: behandeling door Huisartskliniek

Huisartskliniek wil cosmetische ingrepen voor iedereen toegankelijk maken. Zoekt u een behandeling om uw kinrimpel te verwijderen? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. Het verwijderen van uw kinrimpel kan bij ons op verschillende manieren. Het hangt af van de ernst van de rimpel. Botox legt de activiteit van de spier stil, zodat de rimpel niet kan verergeren. Is de rimpel al diep in uw huid te zien, dan is een behandeling met fillers aan te raden om hem op te vullen.

Wilt u iets laten doen aan uw kinrimpel, maar weet u niet waar u heen moet en welke behandeling bij u past? Maak dan een afspraak met een arts voor een vrijblijvend adviesgesprek. De arts beoordeelt uw huid en geeft u een advies over de behandelopties. Daarbij houdt hij/zij rekening met uw wensen en uw budget. Het eerste adviesgesprek is bij ons altijd gratis en vrijblijvend.