Ingegroeide teennagels verwijderen

Bij een ingegroeide teennagel is de huid rondom de teennagel ontstoken en geïrriteerd. Door de irritatie ontstaat er wild weefsel en dit kan pijnlijk aanvoelen. Een ingegroeide teennagel komt vaker voor bij mannen. Oorzaken kunnen zijn: overmatige transpiratie, verkeerd afknippen van nagels of het stoten van de teen.

De arts zal de ingegroeide teennagel lokaal verdoven. De arts knipt een stukje van de nagel weg, waarna hij de groei van de nagel smaller maakt. Dit gebeurt door middel van een etsende vloeistof (fenol), die de arts op de basis van de nagel aanbrengt.

Ingegroeide teennagels?

LEEG OP OUDE SITE

Er is een kleine kans op infecties en ontstekingen. De wond ziet er dan rood en gezwollen uit en voelt pijnlijk aan.

De wond blijft meestal nog enige tijd vochtig. Het verband kan na 2 tot 3 dagen verwijderd worden. Het advies is om dan 2x per dag een schone pleister op te plakken. Ook is het prettig om de eerste dag de voet hoog te houden en niet teveel te lopen.

Deze behandeling wordt volledig vergoed door uw zorgverzekeraar.

Ingegroeide teennagels verwijderen?

Reacties op deze behandeling

• Speciaal opgeleide huisartsen
  • Veilig en vertrouwd
  • Eerlijke prijzen
  • Gratis persoonlijk adviesgesprek
  • Een locatie in uw regio

Reviews van alle cosmetische ingrepen

Onze kliniek krijgt een 9.2!

op ietsmooier.nl