Spataderen verwijderen

Spataderen zijn ontsierende en soms pijnlijke verwijdingen van aderen, bijvoorbeeld in de benen. Deze ontstaan vaak door regelmatig en langdurig stilstaan. Spataderen verwijderen wordt om verschillende redenen gedaan. U kunt er pijn aan ondervinden of de spataderen zijn ontsierend.

De huisarts zal de spataderen injecteren met een etsende vloeistof. Hierdoor gaan de vaatwanden ontsteken en vervolgens aan elkaar plakken. Spataderen op deze manier verwijderen zorgt ervoor dat de ontsierende aderen niet meer zichtbaar zijn.

Overgevoeligheid voor of allergische reacties op het ingespoten middel zijn zeldzaam. Spataderen verwijderen is relatief pijnloos.

Kort na de behandeling kunnen er kleine bloeduitstortingen ontstaan. Deze gaan vanzelf weer over.

Na het verwijderen van spataderen moet u gedurende twee weken een kous of compressieverband dragen.

De artsen van Huisartskliniek behandelen spataderen via scleroseren. Deze behandeling wordt in veel gevallen vergoed door uw zorgverzekeraar.

• Speciaal opgeleide huisartsen
  • Veilig en vertrouwd
  • Eerlijke prijzen
  • Gratis persoonlijk adviesgesprek
  • Een locatie in uw regio

Reviews van alle cosmetische ingrepen

Onze kliniek krijgt een 9.2!

op ietsmooier.nl