Vetbulten verwijderen

Een vetbult (lipoom) is een goedaardige onderhuidse zwelling. Vetbulten komen vaak voor op armen, benen, schouders en rug. Meestal hebben mensen meerdere vetbulten.

Vetbulten verwijderen gebeurt onder plaatselijke verdoving, door een insnijding van de huid. Na het verwijderen van de vetbult wordt de wond gehecht.

Bij twijfel stuurt de arts het weefsel op naar het lab voor onderzoek. In zeer zeldzame gevallen kan het gaan om een kwaadaardig aandoening.

Vetbulten verwijderen is uiterst effectief en een zeer veilige behandeling.

In sommige gevallen kan er een bloeding ontstaan. Deze bloeding zal de arts dichtbranden of hechten. In zeldzame gevallen kan er een wondinfectie ontstaan. De wond zal er dan rood uitzien en pijnlijk aanvoelen. Neem in dit geval contact op met de behandelend arts.

Het is belangrijk dat u na het laten verwijderen van vetbulten de wond 1 dag goed droog houdt. Afhankelijk van de plaats ervan, worden de hechtingen binnen 7 tot 14 dagen verwijderd. Uw arts overlegt dit met u.

Deze behandeling wordt in de meeste gevallen volledig vergoed door uw zorgverzekeraar.

Vetbulten verwijderen?

Reacties op deze behandeling

• Speciaal opgeleide huisartsen
  • Veilig en vertrouwd
  • Eerlijke prijzen
  • Gratis persoonlijk adviesgesprek
  • Een locatie in uw regio

Reviews van alle cosmetische ingrepen

Onze kliniek krijgt een 9.2!

op ietsmooier.nl