Peeling_banner

Chemische peeling: voor wie?

Heeft u last heeft van een huidaandoeninghuidveroudering of wilt u uw huid oppeppen? Dan is een chemische peeling een mogelijkheid. Het hangt af van het type en de aard van uw huidaandoening of een peeling de beste oplossing is. Soms is een combinatie met bijvoorbeeld de eMatrix laser nodig voor het beste resultaat. De peeling zetten we in bij:

Chemische peeling: wat is het?

Een chemische peeling (TCA peeling of Fruitzuurpeeling genoemd) kan uit verschillende ingrediënten bestaan, met verschillende concentraties werkzame stoffen. Bij een chemische peeling zijn het eigenlijk laagjes van vloeistoffen, die op uw beschadigde huid worden aangebracht. Afhankelijk van de concentratie van de werkzame bestanddelen, behandelt de arts u diep of minder diep in de huid. De chemische peeling zorgt ervoor dat de huid gedurende een aantal dagen gaat vervellen. Dit kan er naar uitzien, we begeleiden u daarom altijd in dit proces.

Wij gebruiken bij Huisartskliniek de peelings van VI Peel en dr. Obagi, uit de ZO Skin Health lijn en uit de ZO Medical lijn. beiden zeer effectieve peelings met eigen unieke kenmerken.

Obagi biedt huidverbetering op allerlei fronten. Lees meer over Obagi Huidverbetering

VI Peel

VI Peel is een multiblend peeling die zowel krachtig exfolieert als de huid van binnenuit opnieuw opbouwt met doeltreffende ingrediënten die diep in de huid doordringen.

VI Peel biedt 5 verschillende peelings die diep op het probleem inwerken. Daarnaast hebben de verschillende peelings overkoepelende eigenschappen, die voor elke type peeling van toepassing zijn:

• Verbetering van de huidskleur, -structuur en de helderheid van de huid
  • Vervagen, egaliseren van huidverkleuringen zoals rosacea en pigmentstoornissen
  • Verfijnen van poriën
  • Verminderen van fijne lijntjes en rimpels
  • Zuiveren van de huid; ontstekingen, talg, onzuiverheden
  • Stimuleren van collageen en elastineproductie

De peelings van VI Peel:

Wij bieden 5 verschillende chemische peelings van VI Peel met verschillende behandelindicaties:

VI Peel

Deze basisvariant is een krachtige formule ontwikkeld voor het verjongen van de verouderde huid.

VI Peel Precision

Deze basispeel bevat een toevoeging van een krachtig concentraat (25%). Effectief voor de verouderde huid.

VI Peel Precision Plus

Speciaal geformuleerd om hardnekkige gelaatsmelasma en pigmentatie te behandelen.

VI Peel Purify

Deze peeling is speciaal ontworpen voor de gevoelige huid, zuivert en helpt bij actieve acne.

VI Peel Purify Precision Plus

Deze peelings is gericht actief op vermindering van littekens en pigmentatie.

VI Peeling: Huidverbetering

• Nagenoeg pijnloos
  • De peeling wordt laag voor laag aangebracht en is daardoor gericht af te stemmen op de huidconditie
  • Behandeling duurt 20 minuten
  • Minimale hersteltijd: 1 week
  • Geschikt voor zowel de lichte als donkere huid

VI Peeling: Nazorg

Bij iedere behandeling is een post-peel-kit inbegrepen. Deze kit bevat towelettes (doekjes) die de huid een extra intensieve boost geven voor een optimale exfoliatie van de huid. Deze nazorg behandeling duurt tot 2 weken na de behandeling.

BewarenBewaren

Zein Obagi

We bieden 3 verschillende chemische peelings van Zein Obagi:

Niveau 1: Facial stimulator peel (milde peeling zonder hersteltijd).

Stimuleert de celvernieuwing, vermindert fijne lijntjes en rimpels. Verbetert de huidtoon, structuur en helderheid. Vaak geven we deze peeling in kuurvorm: 5 peelings met een interval van 2 tot 4 weken. Het heeft geen bijwerkingen en geeft nauwelijks tot geen schilfering van de huid.

Niveau 2: 3-step stimulation peel (mediumdiepe chemische peeling).

Brengt de talgproductie onder controle, geeft de huid een gezonde uitstraling. Samen met de 6% Retinol Stimulation Crème (onderdeel van deze behandeling) leidt dit tot een enorme verjonging van de huid. De hersteltijd is ca. 5 dagen. De bovenste laag van de huid vervelt en de huid kan behoorlijk rood zijn en pijnlijk aanvoelen.

Niveau 3: Controlled depth blue peel (diepwerkende chemische peeling).

Lijntjes verdwijnen, rimpels vervagen en de huid krijgt een prachtig egale toon en gezonde uitstraling. Deze peeling adviseren we bij pigmentaandoeningen, acnelittekens en huidveroudering. De hersteltijd is ongeveer 5 tot 10 dagen. Deze peeling voeren wij alleen uit bij cliënten die hun huid onder begeleiding voorbereid hebben met ZO Medical producten. Afhankelijk van de problemen die de huid heeft brengt de huidtherapeute meerdere lagen aan, zo bepaalt ze de diepte van de peeling. Voor deze peeling krijgt u ook een verdovende crème aangebracht en eventueel pijnmedicatie.

Om de chemische peelings van VI Peel en Obagi te mogen gebruiken en de ZO Medical producten voor te schrijven, zijn wij speciaal opgeleid. Om de veiligheid te waarborgen begeleiden we u tijdens het proces van huidverbetering met Obagi.

Niveau 1: Facial stimulator: dit is een milde chemische peeling, die iedere huid kan stimuleren en een oppepper geeft. Het effect? Een frissere huid, fijne lijntjes en rimpels worden wat zachter. De arts bespreekt uw gezondheid voorafgaand aan de peeling. Het heeft geen bijwerkingen en geeft nauwelijks of geen schilfering van de huid.

De andere twee peelings die wij aanbieden, zijn meer geconcentreerd en hebben grotere effecten. Deze chemische peelings (TCA peelings) geven ongeveer hetzelfde resultaat als microdermabrasie en een laserbehandeling. Fijne lijntjes en rimpeltjes worden minder zichtbaar, littekens vervagen en de huidskleur is frisser en egaler. Deze peelings werken zowel preventief als probleemoplossend.

Hebt u een specifieke huidaandoening, zoals acne littekens? Dan kan het zijn dat we voor optimaal resultaat aanvullend laserbehandeling aanraden.

Niveau 2: 3- step stimulation peel: de hersteltijd is ca. 5 dagen. De bovenste laag van de huid vervelt en de huid kan behoorlijk rood aandoen en pijnlijk aanvoelen.

Niveau 3: Controlled depth blue peel: De hersteltijd is ongeveer 5 tot 10 dagen. Deze peeling voeren wij alleen uit bij cliënten die hun huid onder begeleiding voorbereid hebben met ZO Medical producten. Afhankelijk van de problemen die de huid heeft brengt de arts of huidtherapeut meerdere lagen aan en wordt zo de diepte van de peeling bepaald. Voor deze peeling krijgt u ook een verdovende crème aangebracht en indien gewenst pijnmedicatie.

Voor alle peelings geldt: dr. Obagi en Huisartskliniek raden aan om voor een maximaal resultaat de producten van ZO Skin Health of ZO Medical te gebruiken. Bekijk alvast het 5 stappenplan voor thuisgebruik. U krijgt hierover persoonlijk advies tijdens het gratis consult.

De chemische peelings worden door speciaal opgeleide artsen/huidtherapeuten aangebracht. Ook vindt er regelmatige controle plaats van de cliënt, telefonisch of face-to-face. We houden daarmee in de gaten of uw huid op de juiste manier reageert. De dieper reinigende peelings halen laagjes van uw huid af. Dit kan de volgende reacties geven:

• schilfers op uw huid en roodheid
  • strak gevoel (eerste 4 dagen)
  • korstjes

Dit is allemaal normaal. Het is belangrijk dat u de huid met rust laat en zeker niet aan velletjes gaat trekken. We raden u aan om de eerste weken na de behandeling niet onbeschermd in de zon te gaan, ivm schadelijke UV-straling.

Verder is er aantal situaties waarin u geen chemische peeling kunt krijgen:

• Tijdens zwangerschap/borstvoeding
  • Bij overgevoeligheid voor salicylaten
  • Indien u een geïrriteerde of zonverbrande huid heeft
  • Indien u een actieve herpes uitbraak heeft of beschadigde huid
  • Indien u radiotherapie of chemotherapie ondergaat.
  • Indien u lupus of een andere auto-immuunziekte heeft
  • Indien u Roaccutane heeft gebruikt, minder dan 3 maanden voorafgaand aan de peeling

We raden u aan om na de behandeling met een van onze chemische peelings, uw huid thuis verder te behandelen met de producten van VI Peel en Obagi. Volg daarbij het stappenplan en het persoonlijke advies dat u krijgt. Na het vervellen van uw huid, komt er een nieuwe huidlaag voor in de plaats. Deze huid is nog erg kwetsbaar. Ga niet zonnen en bescherm uw huid met een hoge beschermingsfactor als u naar buiten gaat.

Uw arts/huidtherapeut geeft u tijdens het consult nog informatie hierover.

Prijzen VI Peel

• €275,-

VI Peel Precision

• €300

VI Peel Precision Plus

• €325

VI Peel Purify

• € 275

VI Peel Purify Precision Plus

• €325

Prijzen Zein Obagi

De chemische peelings van Obagi worden soms eenmalig, maar meestal in een kuur van meerdere keren toegepast. Uw arts/huidtherapeut overlegt met u over het aantal behandelingen en de kosten hiervan. De prijzen van de Obagi peelings op een rij:

Facial stimulator (niveau 1):

• € 153,00 per keer

3- step stimulation peel (niveau 2):

• € 350,00 per keer

Controlled depth blue peel (niveau 3):

• Epidermaal (30 minuten) € 250,00 per keer
  • Papillair (45 minuten) € 450,00 per keer
  • Reticulair (60 minuten) € 750,00 per keer
Behandelzones
  • Speciaal opgeleide huisartsen
  • Veilig en vertrouwd
  • Eerlijke prijzen
  • Gratis persoonlijk adviesgesprek
  • Een locatie in uw regio

Reviews van alle cosmetische ingrepen

Onze kliniek krijgt een 9.2!

op ietsmooier.nl